Wyróżnia się pięć głównych zagrożeń, jakie wynikają bezpośrednio z przekazów reklamowych. Otóż, pierwszym zagrożeniem jest wprowadzenie w błąd odbiorcy. Nie od dziś w końcu wiadomo, że reklama ma na celu przedstawiać jedynie zalety określonych produktów. Kolejno, wymienić trzeba rozbudzanie wzmożonych potrzeb konsumpcyjnych. Innym zagrożeniem jest promowanie zachowań społecznych i zwyczajów negatywnie wpływających na jednostkę. Związane z tym jest niejako wyrabianie obojętności na istotne przekazy społeczne wśród konsumentów. Największym zaś zagrożeniem wypływającym z reklamy wydaje się być manipulowanie odbiorcami przy użyciu takich środków, których to w żaden sposób nie można zaliczyć do racjonalnych. Wystarczy wspomnieć o epatowaniu popędem seksualnym czy promowaniem produktów, jakie mogą wywołać uzależnienia. Naturalnie, nie oznacza to, że reklama nie ma zalet, jednak są wady o jakich konsumenci bez dwóch zdań powinni wiedzieć. Dzięki temu mogą dokonywać dobrych wyborów zakupowych.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Szukaj

Kategorie

Kalendarz

    Grudzień 2017
    P W Ś C P S N
    « lut    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

Ciekawe Strony